Masarykovo nádraží v Praze - strana 16
Masarykovo nádraží v Praze
Masarykovo nádraží je nejstarším pražským nádražím. Místo na stavbu nádraží, po obou stranách tehdy ještě stojících hradeb, navrhl inž. Jan Perner. Vnitřní část nádraží se staničními budovami navrhl uvnitř hradeb, vnější části s provozním zázemím za hradbami. Celé nádraží, tehdy jedno z největších v Evropě, bylo i s výtopnami, vodárnami, skladištěm, několika budovami a vlečkou do celnice U Hybernů postaveno za devět měsíců. 20. srpna 1845 vjela slavobránou do nádraží Praha poprvé slavnostně vyzdobená lokomotiva Čechy a za ní vlak tažený dvěma lokomotivami Praha a Olomouc. Obě budovy - příjezdová a odjezdová - se dochovaly téměř v originálním stavu. Jedná se o pozdně klasicistní stavbu s dvěma věžemi čtvercového půdorysu o výšce necelých deseti metrů. Budova je rozložená do dvou kolmo na sebe navazujících křídel, mezi nimiž je vložena litinová zasklená hala. V horní části věží jsou nízká empírová okna a kulaté hodiny, střechy věží jsou nízké jehlancové.
Pokud chcete stihnout co nejvíce turistických zajímavostí v okolí, Europcar - autopůjčovna Praha Vám přistaví auto podle Vašich představ.
-
151.
Koupaliště Štvanice
Koupaliště na ostrově Štvanice se nachází na travnaté loučce se stromy přímo v centru Prahy. K dispozici je bazén 25x12 m s čistou, ale studenou vodou a dětské brouzdaliště 10x10 m. Ke sportování můžete ...více informací -
152.
Mozarteum - Galerie Design ce...
Dům, který zaujme svou neobvyklou fasádou z neomítaných cihel vsazených do železobetonového rámu ve stylu geometrické moderny, se nazývá Mozarteum. Pro nakladatele hudebnin Mojmíra Urbánka ji navrhl v letech 1911-12 ...více informací