Masarykovo nádraží v Praze - strana 2

Masarykovo nádraží v Praze

Masarykovo nádraží je nejstarším pražským nádražím. Místo na stavbu nádraží, po obou stranách tehdy ještě stojících hradeb, navrhl inž. Jan Perner. Vnitřní část nádraží se staničními budovami navrhl uvnitř hradeb, vnější části s provozním zázemím za hradbami. Celé nádraží, tehdy jedno z největších v Evropě, bylo i s výtopnami, vodárnami, skladištěm, několika budovami a vlečkou do celnice U Hybernů postaveno za devět měsíců. 20. srpna 1845 vjela slavobránou do nádraží Praha poprvé slavnostně vyzdobená lokomotiva Čechy a za ní vlak tažený dvěma lokomotivami Praha a Olomouc. Obě budovy - příjezdová a odjezdová - se dochovaly téměř v originálním stavu. Jedná se o pozdně klasicistní stavbu s dvěma věžemi čtvercového půdorysu o výšce necelých deseti metrů. Budova je rozložená do dvou kolmo na sebe navazujících křídel, mezi nimiž je vložena litinová zasklená hala. V horní části věží jsou nízká empírová okna a kulaté hodiny, střechy věží jsou nízké jehlancové.


Pokud chcete stihnout co nejvíce turistických zajímavostí v okolí, Europcar - autopůjčovna Praha Vám přistaví auto podle Vašich představ.


Zajímavé odkazy:
Turistické objekty v nejbližším okolí, 5 km, 10 km, 20 km
Celkem záznamů: 152
1 2 3 4 5
ukázat na mapě
Byl jsem tu

Vaše hodnocení

zpracovávám data... zpracovávám data...

Vyberte počet hvězdiček

5 hvězdiček znamená nejlepší hodnocení

* Zde můžete vložit slovní hodnocení

Děkujeme, Vaše hodnocení bylo úspěšně uloženo.

Zeptat se

Vaše otázka

zpracovávám data... zpracovávám data...

Abyste se mohli ptát, musíte být registrováni a přihlášeni